Pas ook de kunst van Live Chat toe op uw website

Blog

Grote bedrijven als Bol.com, ING en tele2 kennen dit kunstje al; de live chat. U heeft vast wel eens op een van deze websites gezeten en een vraag gehad over een van hun producten, waarbij u binnen enkele minuten geholpen werd door een medewerker via een berichtenscherm. Deze tool helpt tegenwoordig steeds meer bedrijven om problemen van klanten op te lossen op een snelle en effectieve manier. Ook voor uw onderneming kan deze optie zeer nuttig zijn. Wij zullen voor u de voordelen op een rijtje zetten en wie weet past u dit kunstje binnenkort ook toe.

Hoger aantal aankopen

Ongeveer 97% van de bezoekers op de gemiddelde website onderneemt uiteindelijk geen enkele actie en schaft dus geen product of dienst aan. Dit percentage kan echter lager uitvallen met het gebruik van live chat. Door het proactieve karakter van deze functie zullen klanten meteen te hulp geschoten worden bij mogelijke vragen, waardoor zij sneller hun aankoop doorzetten.

Op maat gemaakt advies via live chat

Door het directe contact met uw klant die deze functie biedt, kunt u uw klant beter en persoonlijker adviseren. U weet meteen wie de klant is en wat zijn of haar wensen zijn, waardoor u het juiste product aan kan raden.

Bevorderde klantvriendelijkheid van uw website

Bovendien bevordert de beschikbaarheid van een live chat de klantvriendelijkheid van uw website. Dit zal het voor potentiƫle klanten aantrekkelijker maken om uw site te bezoeken en hier een product aan te schaffen. Alleen de mogelijkheid van een direct contact met de klantenservice via een chat zorgt dus al voor een grotere tevredenheid van uw website bezoekers.

Live chat uitbesteden

Voor het gebruiken van deze functie op uw website is het belangrijk dat uw medewerkers bereid zijn om buiten de reguliere openingstijden beschikbaar te zijn om te chatten met klanten. Dit is niet in alle gevallen mogelijk uiteraard. Om deze reden kan het nuttig zijn om uw live chat uit te besteden aan externe bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn. De live chat wordt dan uitgevoerd door ervaren chat operator die expert zijn in het gebied van klantenservice en dienstverlening. Deze optie is zeker aan te raden voor bedrijven die graag deze tool toe zouden passen op hun website, maar hiervoor niet de juiste werknemers hebben. Zo kunt u toch de voordelen van live chat ervaren, zonder hiervoor werknemers hoeven op te leiden.

Geef een reactie